Отличените компании 2022

Класиране

 

Финтех компания на годината

1. Paysera България – за значително увеличаване на клиентската база и броя на обслужените транзакции, както и за внедряването на нови дигитални услуги.

2. iuvo – за забележителен ръст по всички ключови индикатори през 2021г. и успешното реализиране на редица маркетингови кампании.

3. MyPOS – за стартирането на приложението myPOS Onlinе, даващо възможност на всеки да направи модерен онлайн магазин и да продава в интернет без предварителна инвестиция.

 

Успешно развитие на международни пазари

1. Droxic – за реализирането на редица проекти за компании от САЩ, Германия, Австрия, Швейцария, Великобритания, Дания и Швеция.

2. Модис България – за успешни партньорства с екипите на компанията от целия свят и оглавяването на проекти с големи мултинационални корпорации.

3. Лидл България – за подкрепата на родните производители и навигирането им през целия процес по реализацията им на международните пазари.

 

Успешно развитие на бизнес организация

1. СофтУни – за огромния брой обучени студенти и изграждането на целесъобразна мрежа от услуги и възможности за обучение.

2. Клет България – за стартирането на дигиталната платформа iZZI, специализираната серия уебинари Е-Академия, инициативата „Учителите на България“, както и първата по рода си партньорска програма със СофтУни.

3. TRANSPRESS – за затвърждаването на челната си позиция на пазара на палетни пратки с допълнително увеличение на пазарния дял, броя клиенти и броя автомобили в транспортния парк.

 

Технологична иновация на годината

1. Айгер Инженеринг – за скоростното внедряване на системата за нетрадиционно дистанционно обслужване наречена Real View.

2. Progress – за официалното пускане на пазара на първите в света компоненти за потребителски интерфейс за най-новия фреймуърк на Microsoft - .NET MAUI.

3. DHL Freight Enterprise Software Solutions – За внедряването на новата единна система за управление на транспорта EVO.

 

Събитие на годината

УниКредит Булбанк – за провеждането на 5 тематични инициативи в т.нар. Седмица на партньорството между Германо-българска индустриално-търговска камара и УниКредит Булбанк.

 

Социално-отговорна кампания (CSR кампания)

1. ИКЕА България – за съвместната кампания на ИКЕА България и УНИЦЕФ – „В час с проблемите“, насочена срещу насилието и тормоза сред ученици.

2. УниКредит Булбанк – за кампанията „Капачки за бъдещето“, чрез която с всяко плащане с дигитализирана карта Visa, издадена от УниКредит Булбанк, банката даряваше паричната равностойност на 100 капачки за каузата за детска линейка.

3. SiteGround – за програмата „Host a Cause“ – вътрешен социален проект на екипа на компанията, в подкрепа на неправителствен сектор.

 

Социален проект / Социална кампания

1. „Застрахователно дружество Евроинс” АД – за учебна кухня „Надежда“ – иновативна инициатива, която дава възможност на повече от 30 младежи с интелектуални и други увреждания да се развиват и да усвояват уменията, които са им нужни, за да се реализират в живота.

2. Каменица АД – за изложбата на пана по повод 140 години Каменица и юбилейната книга за историята на компанията.

3. Dexcom Warriors: кампания за контрол на диабета – инфлуенсър маркетингова кампания, която популяризира предимствата на иновативните технологии за контрол на диабета.

 

Социален проект в отговор на криза

1. DataArt България – за проекта „DataArt – ще се справим заедно“, подпомагащ украинските служители на компанията за преминаването им на българска територия, осигуряването на жилище и психологическа помощ.

 

Проект с образователна насоченост в сферата на бизнеса

1. dentsu Bulgaria – за проекта „The Code“, чиято основополагаща цел е да изгради необходимата среда и да подготви учениците от прогимназиалните и гимназиални класове за възможностите на дигиталната икономика.

1. R&M България Производство – за едногодишната стажантска програма „Инженерна академия“, предлагаща на бъдещите инженери изключителна възможност за придобиване на първоначален професионален опит.

2. Euroins Insurance Group – за стипендиантската програма „Постигам по-висок успех“, която стимулира усилията и стремежа към знания на ученици с висок успех от 8-и до 12-и клас и студенти 1-ви курс, лишени от родителски грижи.

3. KBC Global Services – за обучителния проект Mainframe Академия, която има за цел да обучи специализирани кадри, които впоследствие да заемат отворените позиции за Junior Mainframe Software Developers в компанията.

 

Образователна идея

1. Дев Академи – за разработването на първите в България курсове по програмиране чрез популярната игра Minecraft.

2. NovaCity Group – за иновативния конкурс за интериорен дизайн NovaCity D-Zine Competition.

3. VEDAMO – за множество социални и образователни проекти, насочени към деца в неравностойно положение.

 

Мобилна иновация

1. ПРЕСТИЖ-96 АД – за мобилното приложение „scanAR“, представляващо първата в България масова кампания с добавена реалност.

2. Yettel България – за услугата Смарт турист, предоставяща улеснена застраховка при пътуване в чужбина.

 

Креативно (офис) пространство / Иновативна бизнес сграда

1. Melexis България – за новата сграда на компанията, която следва философията за отворен и достъпен начин на общуване между колегите.

2. Антракт 127 / Entract 127 – за създаването на ексклузивно офис пространство, което цели да предостави на софийската бизнес среда гъвкаво, елегантно и високотехнологично място за работа, срещи и събития.

3. Yettel България – за иновативното офис пространство Yettel Town.

 

Кампания с кауза

1. Пощенска банка – за кампанията „Силата е в нашите ръце“, реализирана съвместно с Visa България, в подкрепа на българските здравни работници и техните усилия в борбата с COVID-19.

2. Servier: „Вземи краката си в ръце активно“ – за кампанията, имаща за цел да запознае обществеността с хроничната венозна болест (ХВБ).

3. Wellness Studio Figura Spool – за успешното реализиране на няколко кампании и рубрики, вкл. „Здраве за нея“, „Пълна метаморфоза“, „Познай кой е зад паравана“ и др.

 

Проект с кауза

1. Каменица АД – за дарението за кампанията „Повече българчета за България“, както и за проекта „Каменица за татко“.

2. Kaufland България – за съвместния проект на Kaufland и „Истински мед“ за основаването на първия у нас Пчеларски университет.

3. СофтСърв България ЕООД – за създаването на няколко проекта, насочени към актуални ситуации, вкл. „БЪЛГАРИЯ ЗА УКРАЙНА CHATBOT 2022“, „EMERGENCY RESPONSE TEAM“, „COVID-19 CHATBOT“ и др.

 

Иновация в маркетинга и ПР сферата

1. Kaufland България – за първия ритейл подкаст у нас – „Истории от рафта“. Аудио поредицата e за пазаруването като забавление, ангажимент и наука.

2. УниКредит Булбанк – за играта с награди „Какъв шопинг маниак си?“.

 

Иновативна компания на годината

1. Musala Soft – за забележителен ръст в приходите, увеличаване на международния екип, както и разширяването с над 50% на екипите отговарящи за подбор, грижа и развитие на хората - Talent Acquisition, People Care, Тalent Development.

2. СофтУни – за инициативата SoftUni Bootcamp. Първото ѝ издание се провежда през 2021 година, а участниците получават възможност да работят по реални проекти под ръководството на професионалисти от индустрията, докосвайки се до реалната работна среда.

3. Акронис България – за установяването на офиса в модерната и иновативна бизнес сграда NV TOWER - интелигентна и съвременна сграда, която предлага пълния набор от удобства, позволяващи пълноценна работна атмосфера и разнообразни възможности за свободното време.

 

Иновативна кампания за работодателска марка

1. Yettel България – за проекта „Втора смяна“ – най-новата стажантска програма на компанията, насочена към децата на служители на възраст между 16 и 19 години и имаща за цел да помогне на младите хора в тяхната професионална ориентация.

2. Accenture – за проекта „Говориш ли на нашия език?“. Това е ключовият въпрос, който компанията отправя по всички комуникационни канали, част от кампанията. Тя използва необходимостта от познания на широк набор от чужди езици (един или повече) – търсено качество у подходящите кандидати, за да провокира интерес.

3. СофтСърв България ЕООД – за SoftServe ROAD SHOW – серия от събития за споделяне на знания, срещи с местни специалисти и запознаването им с кариерни възможности в технологичната сфера.

 

Иновативна кампания в социалните медии

1. Пощенска банка – за дигиталната платформа „Вселена от възможности“, чрез която се предоставя безвъздмездно финансиране в размер от 10 000 лева на три проекта в сферите на Образованието, Зелените проекти и Дигитални иновации.

2. Progress – за възможността служителите на Progress да бъдат посланици на компанията, като представят по свой автентичен начин работната среда, корпоративната култура и успехите на Progress.

3. TBI Bank - Tibi - маскотът еднорог – комуникационен продукт, присъстващ в различни социални мрежи и предоставящ съдействие на клиентите.

 

Иновативна бизнес стратегия / бизнес трансформация

1. Съюз на пивоварите в България – за изграждане на устойчива система за отговорни публични комуникации и изпълнение на доброволен ангажимент към потребителите за представяне на хранителна информация за бирата.

2. Атос България Компетънси Център ЕООД – за Atos Marketing Execution Platform – платформа от ново поколение, която може да покрива всички дейности на компании, като например планиране, изпълнение, мониторинг, анализ на данни.

3. Swiss Education Group – за успешни експериментални практики в обучението и комуникацията със студентите.

 

Иновативен проект / Иновативен дизайн

1. ЛОТ-КОНСУЛТ – за e-learning платформата на ЛОТ АКАДЕМИЯ.

2. УниКредит Булбанк – за услугата за е-подписване на документи за юридически лица и кампанията „Утре ще бъде по-добър ден“.

3. KOMODER – за TITAN II – единственият масажен стол с два робота (8 ролки) за масаж на SL-шина.

 

Иновативна услуга

1. Инвестбанк АД – за бързата онлайн кредитна карта от Инвестбанк.

2. MY Synergy – за софтуерното решение MY Care PSP.

3. СофтУни Светлина – за новите технологии и инструменти, с които се запознават курсистите и трите нови специалности в гимназия СофтУни Светлина.

 

Иновативен продукт

1. Гинекологично отделение на МБАЛ „Доверие“ – за роботизираната хирургична система Да Винчи – най-напредналата компютърно асистирана технология за минимално инвазивни операции.

2. iuvo – за IuvoSAVE – най-новият и популярен продукт на iuvo, който се явява опростена опция за инвестиране, алтернатива на банковия депозит, с фиксирани лихва и период, както и възможност за бърза ликвидност.

3. Ameru – за системата им за събиране и рециклиране на отпадъци.

 

Инвестиция за устойчиво развитие

1. Лидл България – за REset Plastic – цялостната международна стратегия за пластмаса, започната през 2018 г. от Schwarz групата.

2. SiteGround – за цялостната програма за устойчиво развитие на SiteGround, чрез която са направени дарения за редица български каузи и организации.

3. Айгер Инженеринг ООД – за изграждането на покривна фотоволтаична електроцентрала произвеждаща електроенергия от слънцето, за собствени нужди.

 

Инвеститор с визия

1. TRANSPRESS – за новия логистичен център на TRANSPRESS в Индустриален парк София – Божурище с най-голямата крос-докинг платформа за палетни пратки у нас и иновативни решения за устойчиво развитие.

2. Kaufland България – за инвестиции в магазини от ново поколение и Kaufland Card.

3. Клет България – за устойчивите стратегически цели на Клет и организираните уебинари и състезания.

 

Динамично развитие

1. Телерик Академия – за успешното пренасяне на образователни формати в онлайн среда и постигнат ръст в обученията и кандидатите за академията.

2. Melexis България – за комуникационния микс, насочен към настоящи и потенциални служители на компанията.

3. Езиков Център Алианс – за насочени усилия в развитието на лидерски умения и професионални компетенции на всички нива в компанията.

 

Благотворителна инициатива на годината

1. „Застрахователно дружество Евроинс” АД – за стипендиантската програма „Постигам по-висок успех“, разработена съвместно с фондация „Благотворител“.

2. УниКредит Булбанк – за партньорството в кампанията „Българската Коледа“ и за специалните награди по случай 10 години Булбанк Мобайл.

 

Бизнес проект на годината / Бизнес идея на годината

1. Accenture – за проект "Културама", в партньорство с фондация "Културни перспективи". 

2. Yettel България – за цялостното ребрандиране на компанията чрез „Теленор става Yettel“.

3. Center Stars - language recruitment – за създаването на обучителна академия за подготовка на хора за технически съпорт.

 

Бизнес дебют на годината

1. Мегапарк Офис Център – за проекта MyFlex – нова платформа за споделено офис пространство, която предлага гъвкави решения на корпоративни клиенти.

2. SeedBlink – за най-бързо развиващата се инвестиционна платформа, специализирана в намирането, проучването, финансирането и увеличаването на броя на стартиращите европейски технологични компании.

 

ESG проект

1. Акронис България – за подкрепа към слабо обгрижваните и пренебрегвани общности, намаляване на цялостните вредни емисии и въглеродния отпечатък, въвеждането на решителни мерки за здраве и безопасност за всички служители и привличането на повече жени в IT индустрията.

2. Kaufland Българияза предприемането на конкретни стъпки за намаляване на въглеродния отпечатък на всички нива на дейност – от оперативните и логистичните процеси до взаимодействието с клиентите.

3. Yettel България – за въвеждане на редица процеси по автоматизация, дигитализация и пълното премахване на хартията от ритейл операциите.

 

(Бизнес) лидер на годината

Филип Морис България ЕООД

Schneider Electric България

Лидер Академия

Красимира Ангелова, Глобул Квантов Бизнес ЕООД

 

CEO на годината

Иван Ненков, изпълнителен директор на SoftUni

Христо Христов, изпълнителен директор на Атос България Компетънси Център ЕООД

Александра Мечкова, изпълнителен директор на Телерик Академия

 

Голямата награда 2022

УниКредит Булбанк