BILLA България

BILLA България представи първия по рода си доклад по корпоративна отговорност за българския ритейл сектор

Описание на проекта, цели и целеви групи

Първият по рода си доклад по корпоративна отговорност за българския ритейл сектор бе представен на широката публика от BILLA България през февруари 2016 г. Това е и първият доклад по корпоративна отговорност на REWE Group сред държавите от Централна и Източна Европа. Докладът синтезира данни от периода 1 януари 2010 г. – 31 декември 2014 г. и показва разрастващия се процес на устойчивост, който се развива в нова стратегия с редица дългосрочни устойчиви активности на компанията.

Докладът на BILLA България цели да запознае българската общественост с развитието на компанията в областта на корпоративната отговорност, както и да потърси съмишленици, представители на бизнеса, гражданското общество, институциите и медиите, с цел постигане на още по-устойчиви резултати в полза на обществото.

Четирите стълба на устойчивостта, определени от REWE Group и посочени в доклада, са:

• „Зелени продукти“ – разширяване на устойчивия асортимент и промотиране на консумацията на устойчиви продукти;
• „Енергия, климат и околна среда“ – активен принос към съхраняването на ресурси и опазването на климата;
• „Служители“ – удовлетворени, отдадени и продуктивни служители, които ентусиазират клиентите;
• „Социална ангажираност“ – промотиране на здравето и образованието, както и оказване на подкрепа на хора в неравностойно положение.

Чрез публикуването на доклада по корпоративна отговорност BILLA България прави прозрачнa и достъпнa стратегията си за устойчив бизнес. Докладът илюстрира последователността, с която BILLA оперира по отношение на продуктите, околната среда, служителите си и обществото като цяло, както и бъдещите цели, които си поставя.

Дейности и резултати по проекта

• По-добро управление на отпадъците

В резултат на работата по проектите, засягащи четирите стълба на устойчивостта, към 2015 г. BILLA България успя да намали емисиите си на парникови газове с 15% и понижи въглеродния интензитет на своя бизнес с 22% в стремежа си към по-добро управление на отпадъците. Освен това BILLA България се опитва да разглежда отпадъците като ресурс. Ето защо към 2014 година 72% по-голямо количество отпадъци от опаковки бяха рециклирани, благодарение на пресите за балиране на хартия, с които всички магазини на веригата бяха оборудвани още през 2009 г. Веригата оползотворява и около 30% от биоразградимите отпадъци, които генерира, като те се преработват в биогаз.

• Партньорства с български производители

BILLA България създаде стабилни партньорства с български производители на плодове и зеленчуци, като от 2013 г. насам повече от 70% от зеленчуците и плодовете, продавани в супермаркетите от веригата, в активния производствен сезон, са отгледани в България. Освен това BILLA увеличи директните доставки от български земеделски производители със 100%. В отговор пък на нарасналото търсене на биопродукти, веригата осигури подходящ асортимент от биохрани, които заемат от 5% до 10% от общия брой артикули в отдел „Плодове и зеленчуци“.

• Специализирани обучения за служителите

BILLA България предостави разнообразни възможности за повишаване на компетенциите, обогатяване на знанията и развитие на уменията и комуникативността на служителите на BILLA. Ето защо през 2013 г. веригата значимо увеличи броя часове за обучение на служителите спрямо базовата година, като също така въведе и два модула за електронно обучение, които са разработка и реализация на REWE Group. В допълнение на това, през 2011 г. в сградата на логистичната база на BILLA в Елин Пелин отвори врати BILLA Академия – първият по рода си учебен център в България в сферата на търговията на дребно. През юли 2016 г. BILLA отвори и първата „Школа за експери - специализиран обучителен център, който ще подготвя новопостъпващите и настоящите служители на веригата с цел да засили мотивацията им за кариерно развитие и повишаване на професионалната им квалификация.

• Положителен пример за отговорно бизнес поведение

BILLA България подкрепя разнообразни каузи и събития, свързани с устойчивото развитие на хората, както и кампании, посветени на опазването на околната среда и оказването на подкрепа при бедствени ситуации. За последните пет години BILLA дари над 200 000 лева. BILLA се стреми да дава положителен пример за отговорно бизнес поведение в една сложна за обществото ни ситуация с много социални, икономически и екологични предизвикателства.

Комуникация на доклада

По повод представянето на доклада BILLA България организира екслузивна пресконференция, на която покани специализирани журналисти, за да им представи целите и съдържанието на проекта. Гостите на специалното събитие се сдобиха с първите екземпляри от луксозното печатното издание на доклада. След пресконференцията електронното издание на доклада бе достъпно за широката публика на уебсайта на компанията. Докладът бе персонално разпространен още и до заинтересовани страни като неправителствени организации, институции и медии.

Информация за BILLA България

BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите 100 български компании“, BILLA България е сред първите 30. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.

На Европейските бизнес награди компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“.

Според независимо проучване от швейцарската организация ICERTIAS българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Отдел за пресни плодове и зеленчуци във верига супермаркети“, „Отдел за прясно месо във верига супермаркети“, „Програма за лоялност“.

Веригата е представена в 35 града в страната със 103 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.

BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja!Natuеrlich.

Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.

Информация за REWE International

REWE International е пазарен лидер в Австрия в сектора на търговията на дребно с козметични и хранителни продукти и е един от най-големите работодатели в страната. В Австрия и в други страни броят на служителите на REWE International възлиза на 76 200, наети в около 3600 магазина. През 2014 г. общият оборот на компанията нарасна на 13,02 млрд. евро.

Компанията е част от немската REWE Груп, един от европейските лидери в търговията и туризма. В момента за REWE Груп работят 330 000 служители в около 15 000 магазина в 12 европейски страни, осигурявайки оборот от около 51,1 млрд. евро.

От своята централа във Винер Нойдорф, Австрия, REWE International управлява търговските фирми BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG в Австрия, както и много собствени марки. Компанията е активна и в туристическия бранш чрез BILLA Reisen, JAHN REISEN, MERKUR Ihr Urlaub и PENNY Reisen. В същото време REWE International развива успешен бизнес и в сегмента на супермаркетите в седем страни от Централна и Източна Европа: България, Хърватия, Чехия, Румъния, Русия, Словакия и Украйна.

Templates by BIGtheme NET